Podsumowanie książkowe grudnia.

 Grudzień mija bezpowrotnie, magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia, ludzkiej życzliwości, chwil spędzonych z najbliższymi, obdarowani życzeniami, prezentami, obdarowujący uśmiechem i troską żegnamy cały miniony rok który według mnie był przychylny, z różnymi zmianami w życiu które stawiały mnie w nowych sytuacjach, czy to zmiana pracy, otoczenia, ludzi, doświadczyłam wiele dobrego i nauczyłam się być bardziej pokorną, cierpliwą co opłaciło się większą empatią i tolerancją, poznałam także znak goryczy i ludzkiej chciwości, tych przyjaźni z których nie pozostało wiele, a ci co zostali niech im Bóg błogosławi, jeszcze nie uciekli a co dziwne trzymają się kurczowo. Ja sama jakbym dojrzała do słowa ASERTYWNA choć zdarza mi się ulegać nawykom to jednak mówienie Nie, nie boli jak wykorzystywanie mojej osoby do różnych celów niestety nie podpisując się moim nazwiskiem a teraz widzę to jako szkodę dla mojej psychiki i nauczkę by nigdy nie dać się wciągać w złe relacje z osobami które nadinterpretują słowo PRZYJAŹŃ, bezinteresowną pomoc bo taka jak się okazuje nie istnieje bez opłaty. Takie czasy. Coraz bardziej uwzględniam obraz dbania o własny tyłek a ja byłam wychowywana na człowieka otwartego służącego pomocą, dbającego o to by mówić to co chcą usłyszeć osoby trzecie, odeszłam od złych relacji, ludzi którzy nic nie wnieśli w moje życie pozytywnego, dziękuję tej lekcji życia bo nauczyła mnie że ja też jestem ważna w życiu i czas który spędzam ze sobą i z najbliższymi. Ten rok nikogo nie uśmiercił i nie zniweczył moich planów, nadal się trzymam celów, prę do przodu i buduję swoją wartość, hobby i pasję czytelniczą co zaowocowało w przyjaźń jeszcze większą do książek i tych co je kochają, do autorów, wydawnictw. Rok który mija był pomimo narzekań, skaczącej inflacji bardzo dobrym rokiem, zawodowym i osobistym, co będzie dalej? Czas pokaże, najważniejsze to abyśmy byli zdrowi, bo ono trzyma nas w pionie, nie pozwala zwalniać, szanujmy je i doceniajmy każdą ulotną chwilę, zatrzymujmy się i łapmy momenty bo życie mimo wszystko ucieka, spędzajmy je z tymi którzy dla nas są bardzo ważni, okazujmy miłość, troskę i opiekujmy się tymi co potrzebują naszej troski, nie narzekajmy, nie kłammy, nie uciekajmy do intryg, czytajmy więcej, realizujmy się, rozwijajmy, uczmy się tolerancji, bądźmy szczerzy. Tego i wiele więcej wam życzę. 😘😍

Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go na życie cudzym życiem. Nie dajcie się schwytać w pułapkę dogmatu, która oznacza życie według wskazówek innych ludzi. Nie pozwólcie, by szum opinii innych zagłuszył wasz wewnętrzny głos. I co najważniejsze, miejcie odwagę iść za głosem swojego serca i intuicji.Steve'a Joba
Grudzień to czas najpiękniejszych historii miłosnych jak i kulinarnych. Do dwóch powieści dorzucę słodkie czekoladki, pralinki, ptasie mleczka bo powieść którą polecam tego wymaga by przysiąść wygodnie w fotelu i odpłynąć do świata fabryki stworzonej ludzką ręką, talentem i na miarę naszych czasów. A o czym ja tu prawię?


💥 ; Czekoladowa Dynastia. Czas Emila ;
Teresa Monika RudzkaWydawnictwo: LuckyLiteratura: Obyczajowa, romans

💥; Turkawki ;
Grażyna Mączkowska
Wydawnictwo: Lucky
Literatura: Obyczajowa

Sumując miniony rok przeczytałam 70 książek, dodając że dobrych i trafionych w mój czuły gust, a odbyło się to ilością stron aż albo tylko: 25779. Mam nadzieję że kolejny przyniesie jeszcze więcej optymistycznych powieści które zostaną w mej pamięci na zawsze. 




Komentarze