Gangsta paradise. Reno.


 Każdy ponosi konsekwencje własnych czynów. Jest orzeł i jest reszka, wschód i zachód, jest życie i śmierć, grzech i kara. Tak funkcjonuje ten świat.

Reno czyli Leon, szef klubu Prozac czy tylko? zajmujący się ciemną stroną miasta którą ma pod kontrolą i nie tylko, narkotyki, haracz, milioner i biznesmen, gangster który swoje oblicze pokazał w chwili kiedy został świadkiem śmierci żony. Ojciec Antosia który cierpi na zespół Aspergera przyjął do pracy Marię która zostaję opiekunką chłopca. Tak na prawdę dziewczyna ma cel, jeden jedyny, dokonać zemsty, gdy w wieku osiemnastu lat jej świat legł w gruzach kiedy to została anonimowym świadkiem brutalnego morderstwa jej rodziców. Wyszkolona przez wujka by rozkochać bandziora i podać go na tacy, nie wie że stanie między lojalnością a miłością. Co w danej chwili będzie się liczyć bardziej? 

Agnieszka Lingas - Łoniewska w swoim pierwszym tomie ; Gangsta paradise. Reno ; przedstawia historię człowieka wypranego z wszelkich uczuć, emocji, napięć, sprawiającego wrażenie robota który żyje tylko dla syna, dla którego jest całym światem. Zimny, wyrachowany, chamski, ironiczny spostrzega świat jako zło, rządzi miastem, ustala zasady, dzięki czemu inni tańczą jak im zagra, można powiedzieć bezwzględny, kiedy pojawia się ona łamie wszelkie jego dogmaty, zasady, budzą się w nim uczucia dawno skrywane, pragnie nie tylko jej ciała ale chłonąć każdą komórką jej osobowość, charakter, styl, myśli, chronić i trwać przy niej. Kiedy na końcu rozstrzyga się prawda, kim jest i czego pragnie, prawie go to załamuje, ale pozostawmy resztę w sferze tajemnicy. Ona uzbrojona w tarczę która ma przyciągnąć rozkochuje chłopca, który otwiera się przed nią, staje się dla nie go powiernikiem, przyjaciółką i matką, pragnie Reno każdą komórką swego ciała, wie że ma plan, ale rozum nie współgra z sercem, tam dostrzegła światełko w tunelu, miłość, bezpieczeństwo, ale lojalność, zaufanie podkopał wujek...kto wygra wojnę?
Nie doszukujcie się trudnej frazy powieści, dialogów, wejścia czytania ze zrozumieniem, przekazu i morału, bo ten jest jeden - miłość wygra zawsze walkę ze złem. Przy tej powieści odleciałam na dosłownie chwile, by przekonać się że tak proste fabuły są wstanie mnie powalić, oderwać od rzeczywistości. Tempo akcji, mistycyzm scenerii, obraz jaki zobaczyłam czytając wprawiło moją fantazję w obieg, pełna napięć, emocji i pomimo że nie czytałam powieści po kolei, trafiłam na Katana czyli powieść z części drugiej to i tak uważam że można je czytać całkiem swobodnie, kobiety nie po kolei a i tak połączycie fakty, ubawicie się, rozkochacie i zostaniecie porzucone. Uf, gorączka nocy, wyobraźnia zadziała i co mi zrobicie że ta seria ma to coś? Niby prosta fabuła, jasny przekaz, a monolog zrobił swoje. Czujecie to samo co ja? Polecam.

Wydawnictwo: JakBook

Komentarze